Optimize 360 (beta)

Ett av de helt nya verktygen i Google Analytics 360 Suite är Google Optimize 360, ett testverktyg som tar A/B-testande till en helt ny nivå. Verktyget låter dig testa och anpassa flera versioner av din sida och sedan välja den version som fungerar bäst för varje målgrupp.

Sömlös integrering med både Analytics 360 och Tag Manager 360 gör att information kring användaren kan hämtas i realtid för att alltid ge besökaren den ultimata upplevelsen. Genom att välja ett existerande segment, eller skapa ett nytt, i Analytics 360 är det möjligt att skapa en unik upplevelse just för dessa besökare.

Verktyget kommer också att gå att ansluta direkt till Audience Center 360, samt till AdWords och DoubleClick. Det ger ett helt nytt sätt att mäta kampanjernas framgång och med funktionaliteten kommer testerna att sträcka sig långt förbi “vanliga” A/B-test.

Google Optimize 360 låter dig ändra i stort sett vad som helst på webbplatsen och snabbt se förändringar i besökarnas beteende. Det visuella gränssnittet gör det enkelt att göra förändringar i text och bilder, mer komplicerade förändringar kan göras direkt i HTML eller JavaScript.

Produkten är fortfarande i beta.